Wilkommen in Deutschland! - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Louisa Wansing - WaarBenJij.nu Wilkommen in Deutschland! - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Louisa Wansing - WaarBenJij.nu

Wilkommen in Deutschland!

Blijf op de hoogte en volg Louisa

13 Maart 2016 | Duitsland, Münster

Hallo leute!

Ik ben inmiddels al een paar weken in Duitsland. Op 1 februari kreeg ik de sleutel van mijn appartement in Münster. Een fijn appartement met een eigen keuken en badkamer. Het zomersemester begint in Duitsland pas in april en volgende week ga ik voor het eerst naar de uni, omdat er voor de Erasmus studenten allemaal activiteiten zijn georganiseerd. Waarom ben ik dan nu al in Münster? In Münster is het heel moeilijk om woonruimte te vinden en de universiteit heeft ook geen campus. Ik kon dit appartement alleen krijgen als ik het langer dan een half jaar zou huren. Ik mag hier dus blijven tot en met eind augustus! Ik heb de stad al een beetje kunnen verkennen en daarnaast heb ik ook een aantal dingen kunnen regelen: aanmelden bij de gemeente, een Duitse bankpas en simkaart aanvragen en internet afsluiten. Als het goed is heb ik aanstaande woensdag eindelijk internet hier. Op dit moment maak ik gebruik van een surfstick met 1GB internet die ik dus vooral gebruik voor belangrijke dingen, zoals e-mails schrijven. Daarnaast heb ik mijn Buddy ontmoet. Een buddy is iemand die ook aan de Westfälische Wilhelms Universiteit studeert en je helpt als je vragen hebt over bepaalde dingen. Mijn Buddy is een studente van 28 jaar. Verder is er hier nog niet heel veel bijzonders gebeurd en kijk ik uit naar volgende week! Oja, wat het Pedersen's cultuurschokmodel betreft: Ik ben enthousiast en nieuwsgierig over mijn nieuwe woonplaats, dus ik bevind mij zeker in de 'honeymoon stage'. Ik hoop alleen wel dat ik het tweede stadium oversla.. In de war? Geïsoleerd? Zo ver ben ik toch niet van huis :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louisa

Hoi! Mijn naam is Louisa Wansing. Ik ben 23 en ik volg de lerarenopleiding Duits aan het Windesheim in Zwolle. Voor mijn Minor ga ik een half jaar naar Duitsland om daar de taal beter te leren. Ik ga Germanistik studeren in Münster en ik heb hier een eigen appartementje.

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4161

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 Augustus 2016

Minor internationalisering

Landen bezocht: