Laaange Pfingsferien - Reisverslag uit Königswinter, Duitsland van Louisa Wansing - WaarBenJij.nu Laaange Pfingsferien - Reisverslag uit Königswinter, Duitsland van Louisa Wansing - WaarBenJij.nu

Laaange Pfingsferien

Blijf op de hoogte en volg Louisa

06 Juni 2016 | Duitsland, Königswinter

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb toegevoegd, dat komt omdat ik de laatste weken bijna niet naar school ben geweest. Van 13 tot en met 22 mei had ik pinkstervakantie en heb ik heerlijk genoten van mijn vrije dagen. Mijn vakantie begon goed, omdat ik vrijdags een nieuwe motor ging ophalen. De motor heb ik in Hengelo opgehaald. Daarna heb ik nog even met mijn vader een stukje getoerd. Zaterdags ging ik weer naar Münster, maar helaas was het slecht weer dus heb ik besloten om toch maar met de trein terug te gaan. Maandags was het tweede pinksterdag en is mijn vader op mijn motor naar Münster gekomen, zodat ik alsnog in de vakantie een beetje kon toeren. Ik ben dinsdag eerst naar Osnabrück gereden om mijn vriend mijn nieuwe motor even te showen. Daarna ben ik doorgereden naar Uchte, in de deelstaat Niedersachsen. Mijn vriendin woont daar sinds kort en ik was nog niet op bezoek geweest. Rond 2 uur 's middags kwam ik aan en ik ben die nacht ook blijven slapen. Woensdags ging ik weer naar huis. Mijn navigatie heeft me een paar keer de verkeerde kant op gestuurd, met als gevolg een mooie route door de 'bergen' bij Osnabrück, maar hierdoor wel ruim 3 uur onderweg geweest. Vrijdags kwamen twee vriendinnen naar Münster en hebben we in de stad even wat gegeten en gedronken. Dit was erg gezellig! Dinsdag zou school eigenlijk weer beginnen, maar de docent viel uit waardoor ik nog wat langer vakantie had. Woensdags de 25e ben ik naar Zwolle gegaan, omdat er een mogelijkheid was om de landelijke kennisbasistoets te maken. Aangezien ik afgelopen periode net het laatste vak had afgesloten leek het mij verstandig om dit nu te gaan maken, omdat de stof er nu nog redelijk in zit en ik bang ben dat ik volgend jaar november steeds meer ben vergeten. De toets was pittig en 30 juni krijg ik de uitslag dus fingers crossed! Donderdags heb ik normaal de meeste lessen, maar toen werd Fronleichnahm gevierd, waardoor alle lessen uitvielen. Ik had hier nog nooit van gehoord dus ik heb het maar even op internet opgezocht. Het blijkt een feestdag binnen de katholieke kerk te zijn. In het Nederlands ook wel Hoogfeest van het Allerheiligst Sacrament of Sacramentsdag genoemd. Het is ook alleen een wettelijke feestdag binnen de deelstaten Nordrhein-Westfalen, Baden-Württemberg, Bayern, Hessen, Rheinland-Pfalz en Saarland. Mijn vriend woont in Niedersachsen en die moest ook gewoon naar school. De week daarna zou weer een normale week zijn, maar nu kreeg ik te horen dat mijn beugel uit mocht, waardoor ik 31 mei en 2 juni naar Nederland toe moest. Die dinsdagavond hebben we nog de verjaardag van Marijke gevierd. 1 juni was ik gewoon in Münster en zou ik eigenlijk les hebben, maar toen kregen we op woensdag een mailtje met de mededeling dat de les zou komen te vervallen. Hierdoor had ik dus niet een week, maar zelfs 3 weken vakantie. Niet erg natuurlijk, maar wel balen dat ik afgelopen week 4 lessen heb moeten missen door mijn bezoek aan de ortho. Ik had me in de afgelopen week ook nog voor een excursie naar Königswinter (vlakbij Bonn) aangemeld en daar zijn we zondag met een aantal erasmusstudenten naartoe geweest. We hebben daar Schloss Drachenburg bezocht. Dit is een kasteel op de Drachenfels, een 321 meter hoge dode vulkaan aan de oever van de Rhein. We hadden ontzettend lekker weer erbij dus hierdoor zag alles er nog mooier uit. Om 15.00 uur kregen we een rondleiding door het kasteel. Er was een Duitse en een Engelse rondleiding, waardoor onze groep werd opgesplitst. Na de rondleiding mochten we zelf weten wat we gingen doen. Sommigen gingen naar huis, maar Maija (uit Finland) en ik wilden de Drachenfels nog verder 'beklimmen'. Hier heb ik onderweg naar boven nog een mooie foto kunnen maken van het kasteel. Bovenaan de top stond nog een ruïne en vanaf daar hadden we een super mooi uitzicht op de Rhein. De komende week belooft een normale week te worden met op donderdag mijn tweede Referat. Dit keer voor het vak Zweitspracherwerb. Afgelopen vrijdag heb ik dit samen met twee medestudenten voorbereid en ik hoop dat het goed gaat komen. De literatuur was allemaal in het Engels en dat is op dit moment niet meer mijn sterkste vak natuurlijk! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louisa

Hoi! Mijn naam is Louisa Wansing. Ik ben 23 en ik volg de lerarenopleiding Duits aan het Windesheim in Zwolle. Voor mijn Minor ga ik een half jaar naar Duitsland om daar de taal beter te leren. Ik ga Germanistik studeren in Münster en ik heb hier een eigen appartementje.

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4165

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 Augustus 2016

Minor internationalisering

Landen bezocht: